in

Dikejar langsuir

Assalamualaikum ,,,saya ada sebuah kisah yang ingin dikongsikan kepada semua peminat-peminat kupi2 go.kisah ini terjadi kepada dua sepupu saya.

Ceritanya begini, dua orang sepupu saya ni sangat minat dengan muzik rock kapak, jadi diorang tiap2 malam mingu akan pegi studio untuk jamming layan lagu2 rock kapak.

Bapa sepupu sy pula tdak gemar akan perangai anak2 nye yg keluar mlm,blik pg buta kerana jamming dan lepak dengn kawan2.

Satu hari tu,iaitu hari khamis mlm jumaat,,sepupu sy ni dah plan nk pg jamming sbb mlm mingu masing2 ade hal lain,makin mengamuk la bapa diorang tu sebab tidak hormat akan mlm jumaat.tp diorang tk peduli,minat punye pasal kan,maka lepas maghrib mereka bertolak naik moto suzuki panther ke lokasi,,lokasi dirahsiakn,,,cuma boleh ckp di daerah kuala langat je.

Ok tu intro dia,,kisah seram bermula masa diorang nk balik dri tmpt jamming tu,masa tu jam menunjukkan2.00 pagi,,sedang mereka memecut naik motor tu,,tiba2 sepupu sy yg membonceng ni,rase ade kain kibas2 di tengkuk dia,,manakala sepupu sy yg bawak moto pula,,ckp kt lg sorang yg motor mcm semput,berat,tk bole laju….

sepupu sy yg membonceng pula ckp,,mcm ade bnda kt ats kita ni,,,maka sepupu sy yg bawak moto tu intai dkt side mirror,,,Allahuakbar,terpacul kt mulut bila dia perasan satu makhluk yg meluncur ikot moto mereka tu,,dngn muka yg hodoh,mata merah dan giginye meruncing tajam,kainnye pula berkibas2 atas helmet masing2…

Sepupu sy ketakutan,,jerit kt pembonceng,,ade langsuir woi ikot kita,,,,lepas tu ape lg kumat kamit baca ayt quran tp tk btol sbb takot,,,moto masih berat,,,,sehingga lah sampai dijalan besar berdekatan dengan sekolah,,,langsuir tu menghilang,,,,,

Tp itu blom selesai lg,,,semasa melalui dihadapan sekolah,,sepupu sy boleh pula perasan,,ade dua org bdk kecil sdg bermain2 di dlm parit pagi2 buta ni,,,siap senyum2 lg pada mereka,,,sepupu saya ni makin takot ,,,,terus memecut….ketika memecut,,ada bola api pula bergolek2 ditengah jalan besar pula,,,nasib sepupu sy dpt kawal motor,,

Kalau tak.. boleh eksiden tu..,lepas melintasi bola api tersebut mereka terus memecut sehingga ke lorong masuk jln umah mereka,,,dkt situ pon mereka kena ganggu apabila mereka perasaan ade perempuan kerja kilang sdg menungu bas tepi jln besar seblom masuk lorong kecil umah mereka,,,apa yg mereka lihat,,wanita itu berpayung, tp sepupu sy pelik,,kerja shift ape yg kul 2 pg bru nk pg keje,,,,

Alih2 pempuan memalingkan mukanye menghadap sepupu sy yg nk masuk ke lorong rumah tu taw2 plak sepupu sy tegur dia,rupanye perempuan tu tkde muka,,kosong tnpa mata hidung dn mulut,,nasib sepupu sy dpt kawal moto tk masuk parit tepi lorong tu….

Ingat dah setle,,bila sampai depan umah nk masuk,,nmpk plak org tua duduk kt tangga,,,sepupu sy ingt nenek dia,,tp tertunduk je,,,dh takot punye pasal,,sepupu sy langgar je pintu pagar sampai terkopak,,,,dh tak pikir ape,masuk bilik tros peluk al quran,,mengigil dlm selimut sampai ke subuh,,,,

Esok paginye mereka ceritakan dekat bapak diorang,,,ingat dia rase seram,,sekali kena sindir,,lain kali malm jumaat duk masjid surau baca yasin,,,,

What do you think?

0 points
Upvote Downvote

5 Filem Yang Diinspirasikan dari Kisah benar [Bah 2]

5 Puak Kanibal Yang Masih Wujud